Кому потрiбен бренд

 

 

Позитивна репутацiя керiвника бiзнесу та його партнерство з лiдерами ринку – нематерiальнi активи, що потрiбнi для досягнення успiху в аграрному бiзнесi.

ОЛЕСЯ ДЕРКАЧ

 

У свiтi вiдомо чимало прикладiв, коли особиста репутацiя й бренд приносять їх носiям цiлком реальнi дивiденди. Iдеться не про зiрок Голлiвуду, а про дiлових людей. Iлон Маск, Коко Шанель, Нiк Вуйчич, Бiл Гейтс – усi вони працюють у рiзних сферах, а об’єднує їх те, що вони створили особистi бренди на фундаментi своєї дiлової репутацiї. Назви очолюваних ними компанiй викликають асоцiацiї не тiльки з її продукцiєю чи послугами, але i з iм’ям засновника. I чим краща репутацiя людини – тим вигiднiше бiзнесу.

Про роль особистого бренду керiвника чи власника агрокомпанiї, вплив його репутацiї на розвиток пiдприємства ми розпитали у власника бiзнесу Олексiя Васильовича Гарбуза.

 

Пане Олексiю, що таке репутацiя в аграрному бiзнес-середовищi?

– Репутацiя має багато визначень. Як на мене, то найзрозумiлiшим є таке: репутацiя – це те, що думають про вас iншi, а не те, що думаєте про себе ви самi. Репутацiя створюється роками, вимагає багато часу та зусиль, але результат того вартий. Як кажуть, “добре iм’я i в темрявi сяє”. Адже з часом репутацiя перетворюється на нематерiальний актив людини.

Репутацiя (чи особистий бренд) власника чи керiвника компанiї може серйозно впливати на сприйняття пiдприємства в бiзнес-середовищi та його репутацiю й навiть сприяти залученню нових клiєнтiв i продажi. Репутацiя дуже важлива в аграрному середовищi: люди готовi працювати, а за потреби й ризикнути тiльки з тими, кому вiрять i довiряють, кого знають у професiйному колi.

Довiра – це той чинник, що безпосередньо впливає на бiзнес. Довiра дозволяє знизити критичнiсть сприйняття до того, що ти пропонуєш – наприклад, до нового продукту чи послуги. У перiод кризи клiєнти й партнери з бiльшою ймовiрнiстю зостануться з тим, кому довiряють. Крiм того, маючи надiйну репутацiю та заслуживши довiру, можна розраховувати на лояльнiсть захiдних партнерiв, адже для них це має дуже велике значення. Хоча останнiм часом такi активи дедалi бiльше запитують в Українi.

 

Донедавна персональний бренд був атрибутом тiльки полiтикiв i представникiв шоу-бiзнесу. Тепер про нього говорять навiть в агросферi.

– Нiхто не примушує власника чи директора пiдприємства займатися власним “брендуванням”, це або його заслуга впродовж багаторiчної професiйної дiяльностi або тiльки його рiшення.

Часто в дiловiй розмовi з нашими клiєнтами я помiчаю, що на згадування назви того чи iншого господарства спiврозмовник уточнює прiзвище директора чи власника. Це тi випадки, коли в людей спрацьовують асоцiацiї: “називаєш компанiю – розумiєш, хто директор”, “згадуєш власника – маєш на увазi компанiю”. Тобто зникає потреба пояснювати спiврозмовнику, про яку компанiю чи людину йдеться, яку вона має репутацiю, бо це всiм вiдомо.

Аграрний бiзнес не стоїть на мiсцi, вiн постiйно еволюцiонує. I особистий бренд є одним з ефективних iнструментiв просування бiзнесу. За грамотного пiдходу вiн допоможе видiлитися серед конкурентiв, показати свою значущiсть як фахiвця. Iмiдж першої особи компанiї серйозно впливає на формування думки про саму компанію, є потужним аргументом у переговорах із потенційними клієнтами, служить кращою рекомендацією для компанії.

 

Крім іміджу має бути стійкий фундамент із реальних досягнень.

-Як висловився відомий фінансист і мільярдер Ворен Бафіт: «Потрібно 20 років, щоб створити репутацію, і 5 хвилин, щоб її зруйнувати». Репутацію постійно потрібно підтверджувати успішними кейсами — вчасними поставками й платежами, виконаними зобов’язаннями, довгостроковою співпрацею, а також партнерством із компаніями з бездоганною репутацією.

 

Вас знають на ринку як партнера компаній — всесвітньо відомих брендів обладнання для молочнотоварних ферм. Не найпростіший шлях для розвитку бізнесу в українських реаліях, як вважаєте?

– Сучасний агробізнес диктує жорсткі умови, встояти у яких можуть тільки конкурентоспроможні підприємства з перевіреною та надійною репутацією. І це довга дорога й важка щоденна праця. Обманути, бажати швидкого заробітку — все це іде в розріз із моїми цінностями та правилами ведення бізнесу, це шлях без майбутнього. Звичайно, можна було в чомусь знизити планку чи повернути ситуацію на свою користь. Однак я так не роблю. І сьогодні це повертається сторицею, бо надійність, зрозумілість, максимальна чесність, прозорість, відповідальність, товарискість — це інвестиції, які дають найкращий результат. Якщо ти будуєш стратегію на роки, то ці цінності є базовими для того, щоб компанія могла нарощувати довіру людей, жити й розвиватися.

 

За якими критеріями обираєте партнерів — компанії-виробників і клієнтів?

– Головне, щоб у синергії ми досягали спільної цілі — підвищення ефективності кожного господарства. Це вдасться тільки за умови бездоганної роботи кожного з партнерів: від виготовлення якісного обладнання, вчасних поставок і монтажу — до супроводу й використання на місці.

Я люблю ці процеси на виробництві, мені важливі люди на фермах, ми разом вчимося — це мій шлях до створення правильного бізнесу. І я не боюся змінювати партнерів чи відмовлятися від клієнтів, якщо вони не відповідають моїм вимогам. Роботу мають виконувати мотивовані на максимальний результат люди. Я не боюся конкуренції, навпаки, вона розвиває, стимулює, робить кращим, більш винахідливим. Відсутність конкуренції робить нас ледачими, ми втрачаємо можливість розвиватися. Такі складові особистого бренду, як експертиза й попит, роблять людину експертом у своїй галузі.

 

Які вигоди дає безпосередня співпраця з виробниками обладнання?

– Я є офіційним представником в Україні багатьох знаних у світі виробників обладнання для ферм. Мені імпонує висока якість їх обладнання, чіткі та зрозумілі правила співпраці, відповідальність перед партнером.

Крім того, співпраця з виробником має й інші переваги: дозволяє розраховувати на найоптимальніше рішення залежно від умов і завдань підприємства, індивідуальну комплектацію, на отримання консультацій під час монтажу та використання обладнання, навчання співробітників, гарантує безперебійну роботу підприємства. Отже, в результаті — пришвидшити окупність інвестицій і підвищити ефективність підприємства, уникнути непотрібних фінансових витрат.

 

На яких видах обладнання ви спеціалізуєтеся? Чиє обладнання обрали?

– Важливо використовувати якісне обладнання на всіх етапах роботи тваринницької ферми, бо саме це гарантує злагоджену роботу всього підприємства. Я постачаю для тваринницьких комплексів обладнання для годівлі й напування тварин, створення комфорту та мікроклімату, підтримання гігієни в приміщеннях — це десятки найменувань у каталозі. І все обладнання — від виробників із надійною репутацією.

Безпосередньо постачаю рулонне покриття французького виробника Bioret Agri. Їх продукція враховує анатомічні особливості тварин і їх потреби в комфорті, знижує ризик вибракування корів через травми кінцівок, підвищує їх імунітет і фертильність, значно знижує навантаження на ветеринара. Термоізоляційні властивості покриття забезпечують температурний комфорт тварині і в спеку, і в холодну пору року, чим підтримують стабільність виробництва молока. А тривалий строк експлуатації робить інвестицію вигідною.

Напувалки обираємо виробництва компанії La Buvette, яка понад 75 років виробляє всі типи напувалок для великої рогатої худоби, свиней, овець, кіз і коней. Завдяки високій якості продукції торгова марка компанії визнана маркою № 1 у Європі, а фахівці компанії постійно працюють над удосконаленням продукції, враховуючи потреби фермерів. Ми реалізуємо різні види напувалок, що дозволяє нашим клієнтам обрати індивідуальне рішення залежно від виду та кількості тварин.

Будиночки для телят замовляємо в нашого офіційного партнера Calf-Tell. Їх виготовляють із високоміцного протиударного пластику, що витримує низькі й високі температури та має захист від ультрафіолету. Вони мають систему природної вентиляції. Ізоляція телят гарантує їм комфорт, гігієну і відсутність конкуренції за їжу. Тобто сприяє повноцінному розвитку тварин, можливість запліднення телиць в оптимальному віці.

 

На сучасній фермі дуже важливо організувати ефективну годівлю. Яке обладнання сприяє досягненню вагоміших результатів?

– У годівлі важливі такі аспекти, як якість їжі та вчасна її подача. Забезпечити повноцінне і регулярне годування тварин дозволяє використання змішувачів-кормороздавачів EUROMILK. Серед їх переваг — швидке й ретельне перемішування, наявність датчиків ваги, мінімізація ручної праці, скорочення часу на роздавання корму та економія пального.

Для відгодівлі найменших телят пропонуємо молочні таксі-пастеризатори білоруського виробника BIOMILK. Вони призначені для теплової обробки, транспортування, підігріву та дозованого годування телят відповідно до їх віку й ваги — і довели свою функціональність та ефективність у використанні на передових підприємствах багатьох країн. Для збереження свіжості молока, запобігання зниженню якості продукту ми рекомендуємо якісні танки-охолоджувачі різної місткості цього самого виробника.

 

Створенню комфортних умов сприяє не лише рулонне гумове покриття, про яке ми згадували, а й стійлове обладнання.

– Справді, стійки, огорожі, кормові решітки, хедлоки, хвіртки, ворота — це обладнання, що має забезпечувати індивідуальний простір для кожної тварини під час лежання, годування або переходів.

Щоб відповідати цим вимогам, ми обрали продукцію компанії AGRITUBEL. Їх обладнання якісне та надійне, стійке до їдких середовищ корівників; не має гострих кутів i не травмує тварин. Ним можна користуватися за прив’язного і безприв’язного утримання.

 

Ви також є офіційним дилером виробника систем вентиляції, штор і освітлення для корівників VES-Artex. Чим саме привабила ця компанія?

– Своїм прогресивним підходом до забезпечення мікроклімату. Він полягає в тому, що не інженер «підганяє» корівник під наявний бюджет чи систему вентиляції, а ветеринар диктує вимоги до рішення залежно від потреб корів. VES-Artex — це єдина компанія у світі, яка успішно втілює в життя концепцію «приміщення для корови» і яка сприяє досягненню цілей агропідприємства. Тому для мене вибір був очевидним — партнер із розумним підходом до справи й індивідуальними рішеннями.

Крім перерахованого обладнання компанії ми ще використовуємо їхню програму керування DairyBOS. Вона дуже популярна у США й поширюється серед фермерів країн Європи, адже це справді smart-рішення, яке дозволяє контролювати мікроклімат на фермі віддалено у режимі 24/7.

 

Підсумовуючи розмову, можна сказати, що ваша особиста репутація приносить вам дивіденди?

– Приємно усвідомлювати, що твої цінності в роботі та житті поділяють й інші керівники бізнесу чи компанії. Але коли співпраця приносить прибутки — це вже перемога.

 

(095) 396-75-15
(098) 101-99-12
lactalux.ua
facebook.com/magazin.lactalux

 

Стаття iз журналу “The Ukrainian Farmer”, публiкацiя лютого 2021 року.

Ваш товар успішно доданий до кошика
ФОРМА ЗВОРОТНОГО ЗВ'ЯЗКУ
Замовити
Подайте заявку на партнерство та отримуйте спец.пропозиції
Icon Form